Välkommen till tabata four!
Här delar jag med mig av två tabatapass som du kan göra i din hemmamiljö, på semestern och i naturen. Inga tider att passa, inget medlemskap att betala, ingen nödvändig förflyttning och inga dyra inköp av redskap.

Det betyder att det inte finns några ursäkter. Träning är enkelt och du behöver inte krångla till det. Jag kommer att ge dig det snabbaste sättet till resultat. All träning och all tid är av värde och jag kommer att visa dig ett effektivt och snabbt träningsupplägg. Med mig har jag även ett par av mina deltagare från Biggest loser 2016, nämligen den första kvinnliga vinnaren i Sveriges Biggest Loser, Sandra Wikström samt hemmaprisvinnaren Ola Karlsson Eriksson. Kan vi, så kan du!

Att träna sin kropp är en nödvändighet på många olika sätt men framför allt är det en livsstil att träna regelbundet. Vad jag menar med livsstil är att det är en naturlig del av ditt sätt att leva idag och i framtiden. Det är det vi alla skall sträva efter för att få resultat av vår träning och behålla dem. Vi kan ha olika anledningar och syften med vår träning men med det här träningspasset riktar jag mig till dig som önskar en allmänt stark, snygg och vältränad kropp. Har du skador eller en sjukdom bör du anpassa och rådgöra med en läkare, sjukgymnast eller annan behörig kompetens inför din träning.

Kvalitén på din fysiska aktivitet är A och O, jag brukar ofta poängtera att halva utförda övningar/prestationer ger endast halva resultat. Kvalité skall alltid prioriteras över kvantitet gällande träning för resultat.

Det här passen är perfekt att användas som komplement till din nuvarande träning, cirka 2-3 gånger i veckan.

Lite om tabata
1997 publicerade Japanen Dr. Izumi Tabata och hans forskarteam en studie i ”The Journal Medicine and Science” i Sports and Excercise. Denna studie visade att fyra minuter av högintensiva träningsintervaller kan ge bättre effekt på både de anaeroba och aeroba energisystemen än en hel timmes lågintensiv konditionsträning. Det vill säga både förbättrad förmåga till styrka och kondition. Tufft men kort och intensivt!

Nu kör vi!

/ Sabina

Dela med vänner

Detta är

En tabatakurs.

Du får

12 kapitel, 10 filmer.

För vem

Passar alla som vill köra ett bra högintensivt tabata pass.

Du behöver

En mobil med tidtagarur.

Här ser du kursens kapitel

1

Information om min tabataträning

Att tänka på innan du sätter igång

2

Höga knäuppdrag

Skridskohopp

Skuggboxning

Mountainclimbing

Sammanfattning

3

Sprint

Fallskärmshopp

Saxhopp

Burpees

Sammanfattning

4

Tack!

Lär känna Sabina Dufberg