Saunayoga Good Night

Vad roligt att just du har hittat till min sida.
Jag som kommer vara med dig heter Tiina. Jag är finska och har alltid varit passionerat intresserad av välbefinnande och av att må bra.

Saunayoga Good Night
I detta pass får du avkopplande, harmoniska och lugnande rörelser för hela kroppen som hjälper dig att slappna av i vardagen och få en god nattsömn.

Komplement till olika former av andra fysiska aktiviteter
Saunayoga Good Night är ett utmärkt komplement till andra träningsformer som löpning och styrketräning, skidåkning och golf. Det motverkar också stress för dig som har en hektisk livsstil med prestationskrav och fullspäckad agenda. Den här passet passar även bra för dig som har svårt att komma igång med andra typer av träning, då rörelserna är enkla och lätta att följa.

Stretchar dina muskler
De här övningarna fokuserar på att sakta öppna de stela musklerna kring nacke, axlar och höfter. Med hjälp av dessa kan du få en mer flexibel och hälsosam ryggrad. 
Och en bättre nattsömn.

Speciella redskap
Du kan göra rörelserna i bastun antingen genom att ta med dig en mobil, dator eller surfplatta och placera den till exempel på golvet, på en ställning eller på en stol framför dig. Alternativt kan du skriva ut träningsprogrammen, med beskrivande text och bilder på övningarna, som du kan ta med till bastun. Har du inte tillgång till bastu, kan du praktisera rörelserna på en stadig bänk eller stol. En bra idé är att öva på rörelserna innan du går in i bastun, ifall du inte vill ta med din mobil eller surfplatta.

Innehåll
Var: Du genomför övningarna sittande i bastu.
Tidsåtgång: Passet tar cirka 15-20 minuter.
Tänk på att: Se till att temperaturen i bastun är behaglig, cirka 45-50 grader.

Stäng av telefonen och annat som kan störa.
Ge dig själv några värdefulla minuter.

Vi ses!

//Tiina

Dela med vänner

Detta är

Ett yogapass.

Du får

6 kapitel, 5 filmer.

För vem

Passar alla.

Du behöver

Tillgång till en bastu.

Här ser du kursens kapitel

1

Kursinformation

2

Avslappning / Mindfulness

Mjuk vridning

Sittande vagga

Avslappning

3

Tack!

Här kan du ladda ned alla övningar

Lär känna Tiina Vainio