Detox på riktig mat: hårdare tag

Hej!
Det detoxprogram jag lanserade i januari 2014 har hundratals människor runt om i landet, och svenskar utomlands, gått. De allra, allra flesta har varit väldigt nöjda med upplägget, tänket och peppen. Hur vi väljer att planera, handla, laga och äta denna nya typ av mat har varit en ögonöppnare för många, och de flesta har fortsatt med sina nya vanor. Men så kommer stressiga perioder i livet eller någon semester som gör det lätt att halka tillbaka till sämre matvanor än vad vi egentligen mår bra av. Då kan det behövas en nystart!

Därför har jag tagit fram den här kursen, för det kan vara svårt att på egen hand disciplinera sig själv, även om vi vet hur vi ”borde” äta.

Den här kursen passar även dig som inte gått min första detoxkurs, men känner dig redo för lite hårdare tag på en gång.

I kursen ingår:

  • En lista över vad du får äta och dricka, dvs alla frukter, grönsaker, rotfrukter, nötter, frön, linser, bönor, råris, quinoa, bovete, getmjölksprodukter, örteer etc.
  • En lista över vad du ska undvika, dvs kaffe, alkohol, socker, gluten, komjölksprodukter, kött och processad mat (hel- och halvfabrikat).
  • Nya receptförslag (PDF:er) Jag har satt ihop en massa nya, supergoda recept på juicer, frukostar. luncher/middagar och bakverk (ett par gamla godingar finns kvar). Jag har även lagt till en grönsaksbaserad juice eller smoothie varje dag. OBS! Välj fritt bland recepten, du följer ingen fast matplan.
  • Ny inköpslista (PDF) och vanliga frågor och svar.
  • Tankeövningar och målsättningar att göra hemma för att få dig på rätt spår.
  • Träningsplan och tips på övningar. I detta program uppmuntrar jag dig att göra någon form av träning varje dag.
  • Coaching av mig under hela kursen.

Förväntade resultat under och efter detoxen:

  • Få fart på ämnesomsättningen och minska svullen mage
.
  • Ett skarpare sinne, med klarare och positivare tankar och ett ”jävlar anamma”.
  • Minskad stress och massor av energi och ett bättre humör.
  • Mindre ledvärk och huvudvärk.

Tänk på att:

Se till att ha lite tid att förbereda dig, börja läsa igenom materialet, skriva ut inköpslistan och receptförslagen. Hör av dig om du har frågor eller behöver pepp. Du kan ladda ner och spara recepten även efter kursen.

Viktigt! Kursen är inte lämplig för dig som är gravid, ammar, lider av hjärt-kärlsjukdomar eller nyligen har opererats. Du ska heller inte göra en detox om du precis har varit sjuk, vänta tills du har blivit frisk.

Är du redo att ta det första steget mot din nya livsstil? Häng med!

Övning!

Starta detoxen med att svara på sju frågor. Ladda ner och skriv ut pdf:n nedan. Du behöver inte dela med dig av dina svar till mig – men gå tillbaka till svaren ofta, framförallt om du känner att detoxandet känns lite motigt.

Ladda ner – Sju frågor

Men trots att du vet allt, trots att du dricker dina juicer så halkar du tillbaka. Du tänker: ”Sen, när det blir lite lugnare, då ska jag…” Men för att må bra sen, behöver vi börja redan idag. Och du vet vad du mår bäst av, nu och imorgon. Ändå behöver vi den där peppen titt som tätt för att ta oss tillbaka mot de sunda, regelbundna måltiderna och mellanmålen. Den där dagliga motionen. De där glada tankarna och känslorna där du äger din dag.

Är du beredd att ta din hälsa på allvar och göra de förändringar du behöver för att vinna tillbaka ditt bästa, hälsosammaste och gladaste jag? Då kör vi.

Varmt lycka till!

Ulrika

Dela med vänner

Detta är

En detoxkurs.

Du får

36 kapitel, 3 filmer.

För vem

Passar dig som vill gå en detox.

Du behöver

Inga speciella redskap behövs.

Här ser du kursens kapitel

1

Kursinformation

Så här går du kursen

Frågor

Sammanfattning av detoxen

2

Fördelar med en detox?

"Get clean & lean"

3

Vad får man äta och inte äta?

Ät och drick obegränsat av

Ät begränsat av

Undvikt helt

Laga maten så här

Öva på att bli måttlig

Tänk positivt

Träna varje dag

4

Gröna juicer & smoothies

Frukostidéer

Luncher & middagar

Snacks & godsaker

5

Inköpslista

Receptförslag

Träningsplan

Frågor & Svar

6

Dag 1 - måndag

Dag 2 - tisdag

Dag 3 - onsdag

Dag 4 - torsdag

Dag 5 - fredag

Dag 6 - lördag

Dag 7 - söndag

Dag 8 - måndag & peppfilm

Dag 9 - tisdag

Dag 10 - onsdag

Dag 11 - torsdag

Dag 12 - fredag

Dag 13 - lördag

Dag 14 - söndag &peppfilm

7

Tips för en fortsatt sund livsstill

Lär känna Ulrika Fallenius